pro prodej služeb prostřednictvím on-line obchodu umístěného na internetové adrese
www.terminal18.cz
, jehož provozovatelem je společnost BAKAL spol. s r.o.
Článek 1 – Úvodní ustanovení
1.1. Tyto obchodní podmínky (dále jen „OP“) společnosti BAKAL spol. s r.o., identifikační číslo: 25677136, se sídlem Plzeňská 314/217d, Motol, 150 00 Praha 5, zapsané v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze pod sp.zn. C 60367 a vedené u příslušného živnostenského úřadu u Úřadu městské části Praha 5 (dále jen „podnikatel“) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě Smlouvy uzavírané mezi podnikatelem a jinou fyzickou nebo právnickou osobou (dále jen „zákazník“) prostřednictvím internetového obchodu podnikatele. Internetový obchod je podnikatelem provozován na webové stránce umístěné na internetové adrese www.terminal18.cz (dále jen „webová stránka“), a to prostřednictvím rozhraní této webové stránky (dále jen „webové rozhraní obchodu“).
1.2. Vedle definic obsažených v předchozím čl. 1.1. OP platí pro účely těchto OP následující výklad pojmů:
- označením “Spotřebitel” se rozumí fyzická osoba – zákazník podnikatele, který není podnikatelem a při uzavírání Smlouvy nevystupuje v rámci své podnikatelské činnosti či v souvislosti s ní;
- označením „Služby“ se rozumí všechny služby spočívajících ve vnitrozemské vodní plavbě, a to v nabídce výletních plaveb po Vltavě na lodi Albatros, rejstříkové číslo: 102121 kotvící na adrese Dvořákovo nábřeží, Staré Město 110 00, Praha 1, nástupiště (terminál) č. 18, jejímž provozovatelem je podnikatel; uvedené Služby jsou poskytovány na to na základě Smluv uzavřených prostřednictvím webového rozhraní obchodu, kdy za prodej Služeb náleží podnikateli cena uvedená v Ceníku, s níž byl zákazník a zejména pak Spotřebitel seznámen na webové stránce před uzavřením Smlouvy nebo, jež mu byla před uzavřením Smlouvy ze strany podnikatele sdělena.
- označením „Smlouva“ se rozumí smlouva uzavřená mezi podnikatelem a zákazníkem včetně Spotřebitelů prostřednictvím webového rozhraní obchodu a jejímž předmětem je prodej Služby, tedy bude se vždy jednat především o smlouvu o poskytnutí Služby uzavřenou mezi podnikatelem a zákazníkem, který může být i v postavení Spotřebitele.
- označením „Ceník“ se rozumí ceník jednotlivých Služeb, který je zveřejněn na webové stránce nebo je poskytnut na vyžádání zákazníkovi ze strany podnikatele nebo se tím rozumí i ceny uvedené vždy u jednotlivých nabízených Služeb; nebude-li ve Smlouvě sjednáno něco jiného, tak vždy platí cena Služby uvedená v Ceníku ke dni uzavření Smlouvy mezi podnikatelem a zákazníkem.
1.3. Pro odstranění jakýchkoliv pochybností podnikatel uvádí, že jeho aktuální identifikační a kontaktní údaje určené pro zákazníky a zejména pak pro Spotřebitele jsou následující:
- Totožnost podnikatele: BAKAL spol. s r.o., identifikační číslo: 25677136
- Kontaktní a korespondenční adresa: Plzeňská 314/217d, Motol, 150 00 Praha 5
- Telefon: +420 602 299 767
- Emailový kontakt: info@terminal18.cz
- ID datové schránky: nb3nir5
- Podnikatel neposkytuje jiný prostředek on-line komunikace.
1.4. Ustanovení odchylná od OP je možné sjednat ve Smlouvě. Odchylná ujednání ve Smlouvě mají přednost před ustanoveními OP.
1.5. Ustanovení OP jsou nedílnou součástí Smlouvy. Smlouva a OP jsou vyhotoveny v českém jazyce. Smlouvu lze uzavřít v českém jazyce.
1.6. Znění OP může podnikatel měnit či doplňovat, a to většinou zveřejněním aktuálních a platných OP na webové stránce či ve webovém rozhraní obchodu. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění OP.
Článek 2 – Uživatelský účet
2.1. Na základě registrace zákazníka provedené na webové stránce může zákazník přistupovat do svého uživatelského rozhraní. Ze svého uživatelského rozhraní může zákazník provádět objednávání Služeb (dále jen „uživatelský účet“). V případě, že to webové rozhraní obchodu umožňuje, může zákazník provádět objednávání Služby též bez registrace přímo z webového rozhraní obchodu.
2.2. Při registraci na webové stránce a při objednávání Služby je zákazník povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je zákazník při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené zákazníkem v uživatelském účtu a při objednávání Služby jsou podnikatelem považovány za správné.
2.3. Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Zákazník je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho uživatelského účtu.
2.4. Zákazník není oprávněn umožnit využívání uživatelského účtu třetím osobám.
2.5. Podnikatel může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, kdy zákazník svůj uživatelský účet déle než 12 měsíců nevyužívá, či v případě, kdy zákazník poruší své povinnosti ze Smlouvy (včetně obchodních podmínek).
2.6. Zákazník bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení podnikatele, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.
Článek 3 – Uzavření Smlouvy (systém objednávek)
3.1. Veškerá nabídka Služeb umístěná ve webovém rozhraní obchodu je informativního charakteru a podnikatel není povinen uzavřít Smlouvu ohledně těchto Služeb. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.
3.2. Webové rozhraní obchodu obsahuje informace o Službě, a to včetně uvedení cen jednotlivé Služby, ledaže by byla u konkrétní Služby uvedena poznámka „Na objednávku“, kdy cena této Služby bude zákazníkovi sdělena až poté, co tento projeví prostřednictvím kontaktního formuláře o tuto Službu zájem. Ceny Služeb jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků. Ceny Služeb jsou popsány v Ceníku (ledaže by byly sděleny zákazníkovi v reakci na jeho poptávku, kdy pak platí ceny uvedené v tomto zvláštním sdělení) a zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní obchodu. Ceny Služby nejsou přizpůsobovány osobě zákazníka na základě automatizovaného rozhodování. Tímto ustanovením není omezena možnost podnikatele uzavřít Smlouvu za individuálně sjednaných podmínek.
3.3. Webové rozhraní obchodu obsahuje také informace o nákladech spojených s poskytnutím Služby, a o způsobu a času poskytnutí Služby.
3.4. Pro objednání Služby vyplní zákazník objednávkový formulář ve webovém rozhraní obchodu. Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o:
3.4.1. objednávané Službě (zákazník provede na webovém rozhraní výběr jím požadované Služby zvolením tlačítka „Rezervovat“ u konkrétní zvolené Služby),
3.4.2. způsobu úhrady ceny Služby a
3.4.3. informace o nákladech spojených s poskytnutím Služby (dále společně jen jako „objednávka“).
3.5. Před zasláním objednávky podnikateli je zákazníkovi umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky zákazník vložil, a to i s ohledem na možnost zákazníka zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky. Objednávku odešle zákazník podnikateli kliknutím na tlačítko „Rezervovat“. Údaje uvedené v objednávce jsou podnikatelem považovány za správné. Podnikatel neprodleně po obdržení objednávky toto obdržení zákazníkovi potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty zákazníka uvedenou v uživatelském účtu či v objednávce (dále jen „elektronická adresa zákazníka“).
3.6. Podnikatel je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (rozsah poskytované Služby, výše ceny, předpokládané náklady spojené s poskytnutím Služby) požádat zákazníka o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či elektronicky).
3.7. Smluvní vztah mezi podnikatelem a zákazníkem vzniká doručením přijetí objednávky (akceptací), jež je podnikatelem zasláno zákazníkovi elektronickou poštou, a to na elektronickou adresu zákazníka.
3.8. Zákazník souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání Smlouvy. Náklady vzniklé zákazníkovi při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením Smlouvy (především náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí zákazník sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby.
Článek 4 – Cena a platební podmínky
4.1. Cenu Služby stanovenou v Ceníku platném ke dni objednávky a rovněž v objednávkovém formuláři může zákazník uhradit podnikateli následujícími způsoby:
- a) bezhotovostně na účet podnikatele označený v objednávkovém formuláři, pokud si zákazník při objednávce zvolí tuto formu platby za objednávané Služby
- b) bezhotovostně prostřednictvím platebního systému (GoPay)
- c) bezhotovostně platební kartou
- d) v hotovosti v provozovně podnikatele na adrese Dvořákovo nábřeží, Staré Město 110 00, Praha 1, nástupiště (terminál) č. 18
4.2. Společně s cenou je zákazník povinen zaplatit podnikateli také náklady spojené s poskytnutím Služby ve smluvené výši. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále cenou i náklady spojené s poskytnutím Služby.
4.3. Podnikatel nepožaduje od zákazníka zálohu či jinou obdobnou platbu. Tímto není dotčeno ustanovení čl. 4.6 OP ohledně povinnosti uhradit cenu Služby předem.
4.4. V případě platby v hotovosti je cena splatná při převzetí Služby. V případě bezhotovostní platby musí být cena zaplacena nejpozději v den, v němž má být Služba poskytnuta.
4.5. V případě bezhotovostní platby je závazek zákazníka uhradit cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet podnikatele.
4.6. Podnikatel je oprávněn požadovat uhrazení celé ceny ještě před poskytnutím Služby zákazníkovi. Ustanovení § 2119 odst. 1 občanského zákoníku se nepoužije.
4.7. Případné slevy z ceny Služby poskytnuté podnikatelem zákazníkovi nelze vzájemně kombinovat.
4.8. Je-li to v obchodním styku obvyklé nebo je-li tak stanoveno obecně závaznými právními předpisy, vystaví podnikatel ohledně plateb prováděných na základě Smlouvy zákazníkovi daňový doklad – fakturu. Podnikatel je plátcem daně z přidané hodnoty. Daňový doklad – fakturu vystaví podnikatel zákazníkovi po uhrazení ceny Služby a zašle jej v elektronické podobě na elektronickou adresu zákazníka.
Článek 5 – Odstoupení od Smlouvy
5.1. Zákazník bere na vědomí, že je-li v postavení Spotřebitele, tak dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku nelze mimo jiné odstoupit od Smlouvy
- a) o poskytování Služeb, jestliže byly v plném rozsahu poskytnuty; v případě plnění za úplatu, pouze pokud započalo s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od Smlouvy a podnikatel před uzavřením Smlouvy poučil Spotřebitele, že poskytnutím plnění zaniká právo odstoupit od Smlouvy, a dále pak od Smlouvy
- b) o využití volného času, pokud má být podle smlouvy plněno k určitému datu nebo v určitém období.
Podnikatel tímto zákazníka poučuje o tom, že objedná-li si Službu a zvolí termín jejího poskytnutí, pak tím vyjadřuje souhlas s poskytnutím Služby, a to v konkrétním zákazníkem určeném termínu, který může být ještě před uplynutím lhůty pro odstoupení od Smlouvy a tím mu tak zaniká právo odstoupit od Smlouvy.
5.2. Nejedná-li se o případ uvedený v čl. 5.1 OP či o jiný případ, kdy nelze od Smlouvy odstoupit, má zákazník v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 a odst. 2 občanského zákoníku právo od Smlouvy odstoupit, a to do čtrnácti (14) dnů ode dne, kdy zákazníkovi bylo zasláno potvrzení jeho objednávky. Odstoupení od Smlouvy musí být podnikateli odesláno ve lhůtě uvedené v čl. 5.2 OP. Odstoupení od Smlouvy může zákazník zasílat mimo jiné na adresu sídla podnikatele či na adresu elektronické pošty podnikatele či do jeho datové schránky (viz čl. 1.3. OP).
5.3. Jedná-li se o případ upravený v čl. 5.1 OP, kdy právo na odstoupení zákazníkovi nevzniklo či zaniklo, pak podnikatel připouští možnost zrušení Smlouvy ze strany zákazníka, který je v postavení Spotřebitele, v těchto případech:
- a) bez udání důvodů, má-li k poskytnutí Služby dojít ve lhůtě delší než 30 dnů od potvrzení objednávky zákazníka a toto odstoupení je podnikateli doručeno nejpozději 15 dnů před termínem, v němž má být Služba poskytnuta;
- b) uvede-li zákazník vážný důvod, který mu brání využít objednanou Službu a tuto skutečnost doloží, pak je oprávněn od Smlouvy odstoupit, bude-li toto odstoupení podnikateli doručeno nejpozději 7 dnů před termínem, v němž má být Služba poskytnuta.
5.4. V případě odstoupení od Smlouvy se Smlouva od počátku ruší.
5.5. V případě odstoupení od Smlouvy dle čl. 5.2. nebo dle čl. 5.3. OP vrátí podnikatel peněžní prostředky přijaté od Spotřebitele do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od Smlouvy Spotřebitelem, a to stejným způsobem, jakým je podnikatel od Spotřebitele přijal.
5.6. V případech, kdy má Spotřebitel v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od Smlouvy odstoupit, je podnikatel také oprávněn kdykoliv od Smlouvy odstoupit, a to až do doby poskytnutí Služby zákazníkovi. V takovém případě vrátí podnikatel zákazníkovi kupní cenu bez zbytečného odkladu, a to bezhotovostně na účet určený zákazníkem.
5.7. Je-li společně se Službou poskytnut zákazníkovi dárek, je darovací smlouva mezi podnikatelem a zákazníkem uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od Smlouvy zákazníkem, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a zákazník je povinen podnikateli vrátit i poskytnutý dárek.
5.8. Je-li sám zákazník v postavení podnikatele (tedy nikoli v postavení Spotřebitele), pak je srozuměn s tím, že nemá právo odstoupit od Smlouvy bez udání důvodů. Může tak učinit pouze tehdy, dohodne-li se na tom s podnikatelem nebo tehdy svědčí-li mu nějaký zákonný důvod pro toto odstoupení nebo jiný důvod obsažený ve Smlouvě, kdy zákazník v postavení podnikatele je vždy povinen důvody vedoucí jej k odstoupení od Smlouvy v písemném odstoupení přesně specifikovat, jinak nebude k takovému odstoupení přihlíženo a toto tak nebude mít žádných právních účinků. Bude-li odstoupení od Smlouvy učiněné zákazníkem v postavení podnikatele důvodné a oprávněné bude i v tomto případě postupováno v případě vypořádání vzájemných nároků způsobem upraveným v tomto článku OP.
Článek 6 – Práva z vadného plnění
6.1. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174b občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů).
6.2. Podnikatel odpovídá zákazníkovi, že poskytovaná Služba nemá vady. Zejména podnikatel odpovídá kupujícímu, že Služba odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství a kvalitě a má jiné ujednané vlastnosti.
6.3. Nesplní-li podnikatel svůj závazek ze Smlouvy řádně a včas, je zákazník povinen vady poskytnutých Služeb u podnikatele reklamovat bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 14 dnů od poskytnutí Služby. Pokud Služba nebyla poskytnuta vůbec, je zákazník povinen reklamaci uplatnit nejpozději do 14 dní ode dne, kdy měla být Služba poskytnuta.
6.4. Práva z odpovědnosti za vady Služby může zákazník konkrétně uplatnit zejména osobně na adrese provozovny podnikatele či písemně zásilkou adresovanou na adresu sídla podnikatele či elektronickou poštou na adresu elektronické pošty podnikatele či do jeho datové schránky (viz údaje uvedené čl. 1.3. OP).
6.5. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena a zákazník o tom musí být informován nejpozději do třiceti (30) dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se podnikatel se zákazníkem nedohodne na delší lhůtě.
6.6. Po marném uplynutí lhůty podle čl. 6.5. OP může zákazník požadovat přiměřenou slevu.
6.7. Podnikatel je povinen vydat zákazníkovi potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
6.8. Kdo má právo z vadného plnění, náleží mu i náhrada nákladů účelně vynaložených při uplatnění tohoto práva. Neuplatní-li však zákazník právo na náhradu do jednoho měsíce po uplynutí lhůty, ve které je třeba vytknout vadu, soud právo nepřizná, pokud podnikatel namítne, že právo na náhradu nebylo uplatněno včas.
6.9. U zamítnutých reklamací mohou být účtovány náklady na reklamační řízení a manipulační poplatky.
6.10. Ustanovení uvedená v čl. 6.2 a 6.3 OP se nepoužijí u Služby prodávané za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, nebo vyplývá-li to z povahy Služby. Právo z vadného plnění zákazníkovi nenáleží, pokud zákazník před poskytnutím Služby věděl, že Služba má vadu, anebo pokud zákazník vadu sám způsobil.
6.11. Ustanovení uvedená v čl. 6.2 až 6.9. OP se nepoužijí u Služby, jež je dodáváno zákazníkovi, jež není v postavení Spotřebitele a je tedy sám v postavení podnikatele. Záruka na takto dodané Služby bude tomuto zákazníkovi poskytnuta jen tehdy, bude-li tato mezi podnikatelem a zákazníkem individuálně sjednána, jinak se žádná záruka na vady Služby neposkytuje a podnikatel nese jen běžnou odpovědnost za vady dodaného Služby mezi podnikateli, jež vyplývá z platných právních předpisů, a to především občanského zákoníku.
Článek 7 – Další práva a povinnosti smluvních stran
7.1. Podnikatel není ve vztahu k zákazníkovi vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1820 odst. 1 písm. n) občanského zákoníku.
7.2. Mimosoudní vyřizování stížností Spotřebitelů zajišťuje podnikatel prostřednictvím elektronické adresy či datové schránky uvedené v čl. 1.3. OP. Informaci o vyřízení stížnosti Spotřebitele zašle podnikatel na elektronickou adresu zákazníka.
7.3. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů ze Smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese https://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi podnikatelem a zákazníkem v postavení Spotřebitele ze Smlouvy.
7.4. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: https://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
7.5. Podnikatel je oprávněn k poskytování Služby na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
7.6. Zákazník tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
Článek 8 – Ochrana osobních údajů
8.1. Svou informační povinnost vůči kupujícímu ve smyslu čl. 13 Nařízení Evropského parlamentu a Rady 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) (dále jen „nařízení GDPR“) související se zpracováním osobních údajů zákazníka pro účely plnění Smlouvy, pro účely jednání o Smlouvě a pro účely plnění veřejnoprávních povinností podnikatele plní podnikatel prostřednictvím zvláštního dokumentu, a to Zásad ochrany osobních údajů, jež jsou rovněž zveřejněny na jeho webových stránkách a jsou tak k dispozici zákazníkům.
Článek 9 – Zasílání obchodních sdělení a ukládání cookies
9.1. Zákazník souhlasí ve smyslu ustanovení § 7 odst. 2 zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti a o změně některých zákonů (zákon o některých službách informační společnosti), ve znění pozdějších předpisů, se zasíláním obchodních sdělení podnikatelem na elektronickou adresu či telefonní číslo zákazníka. Svou informační povinnost vůči zákazníkovi ve smyslu čl. 13 nařízení GDPR související se zpracováním osobních údajů zákazníka pro účely zasílání obchodních sdělení plní podnikatel prostřednictvím zvláštního dokumentu, a to Zásad ochrany osobních údajů, jež jsou rovněž zveřejněny na jeho webových stránkách a jsou tak k dispozici zákazníkům.
9.2. Své zákonné povinnosti související s případným ukládáním cookies na zařízení zákazníka plní podnikatel prostřednictvím zvláštního dokumentu, a to Zásad používání souborů cookies, jež jsou rovněž zveřejněny na jeho webových stránkách a jsou tak k dispozici zákazníkům.
Článek 10 – Doručování
10.1. Zákazníkovi může být může být doručováno na elektronickou adresu zákazníka.
Článek 11 – Závěrečná ustanovení
11.1. Pokud vztah založený Smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem. Volbou práva podle předchozí věty není zákazník, který je Spotřebitelem, zbaven ochrany, kterou mu poskytují ustanovení právního řádu, od nichž se nelze smluvně odchýlit, a jež by se v případě neexistence volby práva jinak použila dle ustanovení čl. 6 odst. 1 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 593/2008 ze dne 17. června 2008 o právu rozhodném pro smluvní závazkové vztahy (Řím I).
11.2. Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotknutá platnost ostatních ustanovení.
11.3. Smlouva včetně OP je archivována podnikatelem v elektronické podobě a není přístupná.
11.4. Tyto OP jsou platné a nabývají účinnosti ode dne 1.10. 2025.